preskoči na sadržaj

Osnovna škola Tomaša Goričanca Mala Subotica

 > Naslovnica
Vijesti

Možemo li se veseliti nastavi na daljinu?

Autor: Patricija Husajina, 6. 11. 2020.

Učenici naše škole protekla su dva tjedna učili i radili na daljinu. Živa riječ, pogled, osmijeh, makar skriven iza maske, ključ je uspješnog rada u učionici. No, bili smo prisiljeni napustiti te svoje učionice i zamijeniti ih komforom vlastite sobe ili doma gdje nas sa stola promatra hladni ekran računala ili tableta. Ozračje iz školskih klupa i učionica teško je dostojno zamijeniti i prenijeti na hladne ekrane. Možemo li se ipak veseliti prezentaciji, dokumentu, zvučnom zapisu, filmu?

      Škola na daljinu odlično je rješenje za situaciju poput ove. Iako nije idealan način rada, dolazi s puno prednosti. Učenici imaju više slobodnog vremena. Zadane zadatke mogu riješiti u bilo koje doba dana i organizirati svoj dan. Ovime će svakako postati samostalniji i naučiti sami istraživati, misliti i učiti. Učenje u školi se možda ne odvija uvijek idealnim tempom za svakog učenika. Učenik u takvoj nastavi može odraditi potrebne zadatke na svoj način, svojim tempom. Ova generacija djece i tinejdžera je „generacija interneta“ pa im se zasigurno nije teško snalaziti.

 

Osim prednosti ovaj način rada naravno ima i puno poteškoća i nedostataka. Ovakvo učenje je za neke manje efikasno nego ono u školi. Učenici možda teže razumiju i usvajaju neka teža gradiva. Jedan od čimbenika koji utječe na usvajanje gradiva kod učenika je svakako živa riječ učitelja koji se trudi objasniti , pojasniti i približiti nastavnu jedinicu svakom učeniku. Učenicima je teže shvatiti odnose, uzroke i posljedice jer nemaju nekoga tko će im o tome detaljno ispričati i objasniti. Učenici su ponekad previše opterećeni. Zadaće, zadaci i projekti im stižu sa svih strana, rokovi  im se čine prekratki. O provođenju ispita i provjeravanju gradiva na daljinu  uopće ne treba ni govoriti jer u većini slučajeva nije vjerodostojno.

Nekim se učenicima čini da ovakvim načinom rada posao učitelja pada u ruke učenika ili roditelja. Većina učitelja se svim silama trudi da se to ipak ne dogodi. Zato je ovih dana živa riječ i slika putovala bespućima interneta i doprla s obje strane ekrana gdje su ih čekala nasmiješena lica njihovih prijatelja i topli glas učitelja ili učiteljice. Nadamo se da su te riječi pronašle mjesto u glavama i srcima učenika koje im pripada i tako učinile nastavu na daljinu življom i opipljivijom.

Autor članka: Nevenka Polanec- Petek




Vijesti

Možemo li se veseliti nastavi na daljinu?

Autor: Patricija Husajina, 6. 11. 2020.

Učenici naše škole protekla su dva tjedna učili i radili na daljinu. Živa riječ, pogled, osmijeh, makar skriven iza maske, ključ je uspješnog rada u učionici. No, bili smo prisiljeni napustiti te svoje učionice i zamijeniti ih komforom vlastite sobe ili doma gdje nas sa stola promatra hladni ekran računala ili tableta. Ozračje iz školskih klupa i učionica teško je dostojno zamijeniti i prenijeti na hladne ekrane. Možemo li se ipak veseliti prezentaciji, dokumentu, zvučnom zapisu, filmu?

      Škola na daljinu odlično je rješenje za situaciju poput ove. Iako nije idealan način rada, dolazi s puno prednosti. Učenici imaju više slobodnog vremena. Zadane zadatke mogu riješiti u bilo koje doba dana i organizirati svoj dan. Ovime će svakako postati samostalniji i naučiti sami istraživati, misliti i učiti. Učenje u školi se možda ne odvija uvijek idealnim tempom za svakog učenika. Učenik u takvoj nastavi može odraditi potrebne zadatke na svoj način, svojim tempom. Ova generacija djece i tinejdžera je „generacija interneta“ pa im se zasigurno nije teško snalaziti.

 

Osim prednosti ovaj način rada naravno ima i puno poteškoća i nedostataka. Ovakvo učenje je za neke manje efikasno nego ono u školi. Učenici možda teže razumiju i usvajaju neka teža gradiva. Jedan od čimbenika koji utječe na usvajanje gradiva kod učenika je svakako živa riječ učitelja koji se trudi objasniti , pojasniti i približiti nastavnu jedinicu svakom učeniku. Učenicima je teže shvatiti odnose, uzroke i posljedice jer nemaju nekoga tko će im o tome detaljno ispričati i objasniti. Učenici su ponekad previše opterećeni. Zadaće, zadaci i projekti im stižu sa svih strana, rokovi  im se čine prekratki. O provođenju ispita i provjeravanju gradiva na daljinu  uopće ne treba ni govoriti jer u većini slučajeva nije vjerodostojno.

Nekim se učenicima čini da ovakvim načinom rada posao učitelja pada u ruke učenika ili roditelja. Većina učitelja se svim silama trudi da se to ipak ne dogodi. Zato je ovih dana živa riječ i slika putovala bespućima interneta i doprla s obje strane ekrana gdje su ih čekala nasmiješena lica njihovih prijatelja i topli glas učitelja ili učiteljice. Nadamo se da su te riječi pronašle mjesto u glavama i srcima učenika koje im pripada i tako učinile nastavu na daljinu življom i opipljivijom.

Autor članka: Nevenka Polanec- Petek




OBAVIJESTI
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 8. 12. 2014.

Ukupno: 259947
Ovaj mjesec: 1061
Danas: 56
CMS za škole logo
Osnovna škola Tomaša Goričanca Mala Subotica / Glavna 55, HR-40321 Mala Subotica / os-mala-subotica.skole.hr / ured@os-mala-subotica.skole.hr
preskoči na navigaciju