Možemo li se veseliti nastavi na daljinu?
Autor: Patricija Husajina, 6. 11. 2020.
Učenici naše škole protekla su dva tjedna učili i radili na daljinu. Živa riječ, pogled, osmijeh, makar skriven iza maske, ključ je uspješnog rada u učionici. No, bili smo prisiljeni napustiti te svoje učionice i zamijeniti ih komforom vlastite sobe ili doma gdje nas sa stola promatra hladni ekran računala ili tableta. Ozračje iz školskih klupa i učionica teško je dostojno zamijeniti i prenijeti na hladne ekrane. Možemo li se ipak veseliti prezentaciji, dokumentu, zvučnom zapisu, filmu? Škola na daljinu odlično je rješenje za situaciju poput ove. Iako nije idealan način rada, dolazi s puno prednosti. Učenici imaju više slobodnog vremena. Zadane zadatke mogu riješiti u bilo koje doba dana i organizirati svoj dan. Ovime će svakako postati samostalniji i naučiti sami istraživati, misliti i učiti. Učenje u školi se možda ne odvija uvijek idealnim tempom za svakog učenika. Učenik u takvoj nastavi može odraditi potrebne zadatke na svoj način, svojim tempom. Ova generacija djece i tinejdžera je „generacija interneta“ pa im se zasigurno nije teško snalaziti.
Osim prednosti ovaj način rada naravno ima i puno poteškoća i nedostataka. Ovakvo učenje je za neke manje efikasno nego ono u školi. Učenici možda teže razumiju i usvajaju neka teža gradiva. Jedan od čimbenika koji utječe na usvajanje gradiva kod učenika je svakako živa riječ učitelja koji se trudi objasniti , pojasniti i približiti nastavnu jedinicu svakom učeniku. Učenicima je teže shvatiti odnose, uzroke i posljedice jer nemaju nekoga tko će im o tome detaljno ispričati i objasniti. Učenici su ponekad previše opterećeni. Zadaće, zadaci i projekti im stižu sa svih strana, rokovi im se čine prekratki. O provođenju ispita i provjeravanju gradiva na daljinu uopće ne treba ni govoriti jer u većini slučajeva nije vjerodostojno.
Nekim se učenicima čini da ovakvim načinom rada posao učitelja pada u ruke učenika ili roditelja. Većina učitelja se svim silama trudi da se to ipak ne dogodi. Zato je ovih dana živa riječ i slika putovala bespućima interneta i doprla s obje strane ekrana gdje su ih čekala nasmiješena lica njihovih prijatelja i topli glas učitelja ili učiteljice. Nadamo se da su te riječi pronašle mjesto u glavama i srcima učenika koje im pripada i tako učinile nastavu na daljinu življom i opipljivijom.
Autor članka: Nevenka Polanec- Petek
Možemo li se veseliti nastavi na daljinu?
Autor: Patricija Husajina, 6. 11. 2020.
Učenici naše škole protekla su dva tjedna učili i radili na daljinu. Živa riječ, pogled, osmijeh, makar skriven iza maske, ključ je uspješnog rada u učionici. No, bili smo prisiljeni napustiti te svoje učionice i zamijeniti ih komforom vlastite sobe ili doma gdje nas sa stola promatra hladni ekran računala ili tableta. Ozračje iz školskih klupa i učionica teško je dostojno zamijeniti i prenijeti na hladne ekrane. Možemo li se ipak veseliti prezentaciji, dokumentu, zvučnom zapisu, filmu? Škola na daljinu odlično je rješenje za situaciju poput ove. Iako nije idealan način rada, dolazi s puno prednosti. Učenici imaju više slobodnog vremena. Zadane zadatke mogu riješiti u bilo koje doba dana i organizirati svoj dan. Ovime će svakako postati samostalniji i naučiti sami istraživati, misliti i učiti. Učenje u školi se možda ne odvija uvijek idealnim tempom za svakog učenika. Učenik u takvoj nastavi može odraditi potrebne zadatke na svoj način, svojim tempom. Ova generacija djece i tinejdžera je „generacija interneta“ pa im se zasigurno nije teško snalaziti.
Osim prednosti ovaj način rada naravno ima i puno poteškoća i nedostataka. Ovakvo učenje je za neke manje efikasno nego ono u školi. Učenici možda teže razumiju i usvajaju neka teža gradiva. Jedan od čimbenika koji utječe na usvajanje gradiva kod učenika je svakako živa riječ učitelja koji se trudi objasniti , pojasniti i približiti nastavnu jedinicu svakom učeniku. Učenicima je teže shvatiti odnose, uzroke i posljedice jer nemaju nekoga tko će im o tome detaljno ispričati i objasniti. Učenici su ponekad previše opterećeni. Zadaće, zadaci i projekti im stižu sa svih strana, rokovi im se čine prekratki. O provođenju ispita i provjeravanju gradiva na daljinu uopće ne treba ni govoriti jer u većini slučajeva nije vjerodostojno.
Nekim se učenicima čini da ovakvim načinom rada posao učitelja pada u ruke učenika ili roditelja. Većina učitelja se svim silama trudi da se to ipak ne dogodi. Zato je ovih dana živa riječ i slika putovala bespućima interneta i doprla s obje strane ekrana gdje su ih čekala nasmiješena lica njihovih prijatelja i topli glas učitelja ili učiteljice. Nadamo se da su te riječi pronašle mjesto u glavama i srcima učenika koje im pripada i tako učinile nastavu na daljinu življom i opipljivijom.
Autor članka: Nevenka Polanec- Petek
SAVJETI ZA UČENIKE I RODITELJE
e-Dnevnik upute za učenike i roditelje
Online katalog školske knjižnice
KNJIGONJUŠKA - LEKTOBLOG - GODINA ČITANJA 2021
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 259947
Ovaj mjesec: 1061
Danas: 56