Bogato obilježen Dan sigurnijeg interneta

by | 20. velj 2025.

Projekt „Zajedno učimo, stvaramo i promičemo bolji svijet“

U sklopu školskog projekta „Zajedno učimo, stvaramo i promičemo bolji svijet“, koji su organizirale učiteljica Olivera Šercer-Žokalj i knjižničarka Patricija Husajina, učenici petih razreda sudjelovali su na edukativnim predavanjima.

Predstavnice Hrvatske agencije za mrežne aktivnosti Jasminka Lacmanović i Katarina Žaja Pauk 17. veljače  posjetile su učenike 5. razreda. Upoznale su ih s pravilima lijepog ponašanja i komunikacije na internetu. Predavanje je otvorila učenica 5. b razreda Petra Oršoš, koja je najavila glavne teme susreta.

Jasminka Lacmanović govorila je o važnosti operatora, načinima prepoznavanja neprimjerenog sadržaja i primjeni roditeljske zaštite, dok je Žaja Pauk učenicima predstavila što su virusi i hakeri, kako odabrati i čuvati lozinku te koje aplikacije koriste češće, a koje rjeđe. Također je spomenula umjetnu inteligenciju i kalkulator privatnosti. Učenici su saznali brojne korisne informacije o sigurnom surfanju i važnosti odgovorne internetske komunikacije.

Za petašeje 19. veljače održano još jedno predavanje, ovoga puta s Jakovom Kišem iz Nacionalnog CERT-a (odjel CARNET-a), pod nazivom Sigurnost na internetu za osnovne škole. Petaši su čuli više o kibernetičkoj sigurnosti, phishingu, hakerima, društvenim mrežama, vrstama digitalnih tragova te o prepoznavanju sumnjivih poveznica. Učenici su također testirali snagu vlastitih lozinki i otkrili koliko je vremena potrebno hakerima da ih „probiju“. Tim su se aktivnostima dobro zabavili i naučili pravila korisna za svakodnevnu digitalnu komunikaciju. (Ida Držanić, 5.b)

„Zajedno za sigurniji internet“

Centar za sigurniji internet, pod sloganom „Zajedno za sigurniji internet“, istoga je tjedna organizirao niz aktivnosti usmjerenih na djecu, mlade i stručnjake. Cilj je bio potaknuti ih na promišljanje o sigurnom i odgovornom ponašanju u digitalnom svijetu.

U razdoblju od 10. do 14. veljače učenici 5., 6. i 7. razreda Osnovne škole Tomaša Goričanca Mala Subotica tijekom satova informatike sudjelovali su na radionici Utrka kroz AI zamke. Na ovoj su radionici učenici uvidjeli na koje im sve načine umjetna inteligencija može ponuditi „zamke“. Trebali su prepoznati jesu li prikazane fotografije stvarne ili ih je izradila umjetna inteligencija te odrediti jesu li odgovori umjetne inteligencije na postavljena pitanja točni.

Na kraju su mnogi priznali da su im AI „zamke“ bile vrlo stvarne i uvjerljive te da će ubuduće odgovornije koristiti umjetnu inteligenciju i više provjeravati online sadržaje. Radionica je uspješno ispunila cilj osvještavanja o potencijalnim opasnostima i prednostima digitalne tehnologije. (Petra Špoljar)

Ovim aktivnostima učenicima je omogućeno širenje znanja o kibernetičkoj sigurnosti, kritičkom razmišljanju i odgovornom ponašanju u virtualnom svijetu.

Skip to content