2022-04-05 08:20:37 Erasmus+ ERASMUS+ INCLUSION THROUGH ARTS u Latviji U vremenskom razdoblju od 28. 3. do 1. 4. 2022. godine uspješno je odrađena i posljednja mobilnost u okviru projekta Inclusion Trough Arts u Latviji. Domaćin učiteljima iz Češke, Finske, Grčke, Hrvatske i Španjolske bila je Upesleju primary school koja osim što obrazuje učenike od prvog do četvrtog razreda, obuhvaća i devet skupina predškolskoga uzrasta. Škola je ujedno i rehabilitacijski centar za pomoć u zdravstvenim, tjelesnim i psihičkim poteškoćama učenika. Uz koordinatoricu projekta Manuelu Stričak, Erasmus tim OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica čine i učiteljice Dora Puklek i Marija Jelenić koje su oduševljene svim predviđenim i realiziranim aktivnostima u Latviji. Naime, tema ove mobilnosti bila je provođenje nastavnih aktivnosti na otvorenom tj. u prirodi. Latvija kao zemlja šumskih prostranstava i bezbroj prekrasnih jezera pravi je mamac za ljubitelje prirode, a ujedno i najbolji primjer kako njihova djeca većinu vremena provode u prirodi, ostvarujući svoje odgojne i obrazovne ishode. Ova je škola, kao i većina njihovih škola, smještena u šumi te je logično da djeca od najranije dobi uče sve zakonitosti života u šumi, u prirodi. (kliknuti na više za nastavak)
Za sve sudionike projekta učenici su pripremili kratki kulturno-umjetnički program u kojem su nas upoznali i s tradicijskim plesovima Latvije koje su učitelji mogli naučiti plesati. Nakon upoznavanja škole i njihova obrazovnog sustava, učitelji su razgledali Etnografski muzej na otvorenom u kojem su se upoznali s nekadašnjim načinom života ljudi u Latviji. Obilazak je završio u sudjelovanju u igrama iz 19. stoljeća na otvorenom. Drugi dan mobilnosti rezerviran je za upoznavanje Rige i njezinih kulturno-povijesnih znamenitosti uz izvršavanje zadataka vezanih uz svaku od tih znamenitosti. Popodne drugog dana bila je radionica u Cesis districtu sa psima haskijima koji također sudjeluju u raznim projektima s njihovom djecom. Treći dan učitelji su pratili i sudjelovali u obrazovnim aktivnostima njihove djece na otvorenom. Jedna od aktivnosti bila je obrada nama dobro poznate priče Djed i repa. Drugu aktivnost provodila su djeca predškolske dobi. Oni su se upoznavali s različitim stablima u njihovu okruženju te mogućnostima dobivanja brezine vode iz stabla breze. Nakon obrazovnih aktivnosti učitelji su mogli upoznati sve aktivnosti koje ova škola provodi kao rehabilitacijski centar (slana soba, soba za opuštanje učenika ili učitelja, oxygen coctail, prostor za govorne vježbe…) Nakon uspješnog ostvarenja svih predviđenih aktivnosti te diseminacije mobilnosti putem Latvijske televizije, uslijedila je evaluacija i podjela certifikata svim sudionicima. Iako je u vrijeme provođenja mobilnosti u Latviji bio snijeg i hladnoća, sudionici mobilnosti uspješno su izvršili sve predviđene aktivnosti na otvorenom. Puni prekrasnih dojmova o prirodi i ljudima Latvije vratili su se svojim matičnim školama obogaćeni novim spoznajama i iskustvima u poučavanju djece. (Marija Jelenić) |
Osnovna škola Mala Subotica |